پنج شنبه 16 شهريور 1391برچسب:, :: 15:35 ::  نويسنده : بدون نام



دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : بدون نام

روزی مردی ثروتمند در اتومبیل جدید و گران ‌‌قیمت خود با سرعت فراوان از خیابان کم رفت و آمدی می‌گذشت.
ناگهان از بین دو اتومبیل پارک شده در کنار خیابان، یک پسربچه پاره آجری به سمت او پرتاب کرد. پاره آجر به اتومبیل او برخورد کرد. مرد پایش را روی ترمز گذاشت و سریع پیاده شد و دید که اتومبیلش صدمه زیادی دیده است. به طرف پسرک رفت تا او را به سختی تنبیه کند..
پسرک گریان، با تلاش فراوان بالاخره توانست توجه مرد را به سمت پیاده رو، جایی که برادر فلجش از روی صندلی چرخدار به زمین افتاده بود جلب کند.
پسرک گفت : “اینجا خیابان خلوتی است و به ندرت کسی از آن عبور می کند، هر چه منتظر ایستادم و از رانندگان کمک خواستم، کسی توجه نکرد. برادر بزرگم از روی صندلی چرخدارش به زمین افتاده و من زور کافی برای بلند کردنش ندارم برای اینکه شما را متوقف کنم، ناچار شدم از این پاره آجر استفاده کنم.”
مرد متاثر شد و به فکر فرو رفت. برادر پسرک را روی صندلی‌اش نشاند، سوار ماشینش شد و به راه افتاد.
در زندگی چنان با سرعت حرکت نکنید که دیگران مجبور شوند برای جلب توجه شما، پاره آجر به طرفتان پرتاب کنند!
خدا در روح ما زمزمه می کند و با قلب ما حرف می زند؛ اما بعضی اوقات زمانی که ما وقت نداریم گوش کنیم، او مجبور می شود پاره آجری به سمت ما پرتاب کند.



دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 17:53 ::  نويسنده : بدون نام

پسر شش ساله‌ای در چین که با ۳۰ انگشت به دنیا آمد، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

از آنجایی که این تعداد انگشت مشکلات بسیاری را برای این پسربچه و خانواده‌اش به وجود آورده بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت تا انگشت‌های اضافی برداشته شود.

 عمل جراحی پسر ۳۰ انگشتی !!+عکس-www.jazzaab.ir

این پسر که نامی از او منتشر نشده است، توانست با داشتن ۳۰ انگشت دست و پا رکورد قبلی را که متعلق به یک کودک هندی بود و ۲۵ انگشت داشت، بشکند.

  عمل جراحی پسر ۳۰ انگشتی !!+عکس-www.jazzaab.ir

والدین این کودک امیدوار بودند پس از این که پسرشان تحت عمل جراحی قرار بگیرد، بتوانند کفش مناسب پای فرزندشان را برای او تهیه کنند و پسرشان نیز همانند کودکان دیگر به راحتی کارهایش را انجام دهد.

به گفته پزشکان جهش ژنی علت بروز این مشکل در این کودک است./ایسنا



دو شنبه 13 شهريور 1391برچسب:, :: 17:43 ::  نويسنده : بدون نام
 

“صبوره” دختر بیست ساله یمنی  هنگام گریه کردن از چشمانش سنگ خارج شده و همراه با آن خون جاری می شود. همچنین به جای آب شور ، خون تعریق می کند.

دختری که خون و سنگ گریه می کند !+تصویر-www.jazzaab.ir

“صبوره فقیه” در مورد وضعیت خود می گوید: از شش ماه قبل و دقیقا بعد از ازدواجم و با بیهوشی روزانه به مدت ۴ ساعت این قضیه شروع شد.

بعد از مدتی این بیهوشی ها تبدیل شد به  نفخ شدید در شکم  که او را شبیه زنان باردار در ماه های اخر می کرد. خانواده این دختر او را به بیمارستان برده و دکتر ها  بعد از آزمایش های گوناگون گفتند که حالت بدنی او کاملا عادی است و هیچ توضیحی برای اتفاقات افتاده نداشتند.

این دختر یمنی گفت: بعد از نفخ شدید بود که دیگر به جای عرق ، خون از بدنم خارج میشد و تمام بدنم خونی میشد.

دختری که خون و سنگ گریه می کند !+تصویر-www.jazzaab.ir

 

این حالت ادامه داشت تا جایی که  حالت صبوره موجب ترس اطرافیان او شد چرا که  مشاهده کردند هنگام گریه کردن  وی سنگهای ریزی با شکل و ادازه های مختلف از چشمان وی خارج شده  که برخی به اندازه یک مورچه هستند. در ضمن این سنگها صرفا از چشم وی خارج نشده و از گوشهای او نیز خارج می شوند.

درد چشمها در هنگام خواب مشکل دیگر صبوره است که موجب نخوابیدن وی شده و نهایت استراحت این دختر به ۲ ساعت کاهش یافته است.



جمعه 10 شهريور 1391برچسب:, :: 13:5 ::  نويسنده : بدون نام
چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:20 ::  نويسنده : بدون نام

روزي از روزها پدري از يک خانواده ثروتمند، پسرش را به مناطق روستايي برد تا او دريابد مردم تنگدست چگونه زندگي مي‌کنند. آنان دو روز و دو شب را در مزرعه ي خانواده‌اي بسيار فقير سر کردند و سپس به سوي شهر بازگشتند. در نيمه‌هاي راه پدر از فرزند پرسيد: خب پسرم، به من بگو سفر چگونه گذشت؟
- خيلي خوب بود پدر.
- پسرم آيا ديدي مردم فقير چگونه زندگي مي‌کنند؟
- بله پدر، ديدم...
- بگو ببينم از اين سفر چه آموختي؟
- من ديدم که:
ما در خانه ي خود يک سگ داريم و آنان چهار سگ داشتند.. ما استخري داريم که تا نيمه‌هاي باغمان طول دارد و آنان برکه‌اي دارند که پاياني ندارد، ما فانوسهاي باغمان را از خارج وارد کرده‌ايم، اما فانوسهاي آنان ستارگان آسمانند. ايوان ما تا حياط جلوي خانه‌مان ادامه دارد، اما ايوان آنان تا افق گسترده است......
ما قطعه زمين کوچکي داريم که در آن زندگي مي‌کنيم، اما آنها کشتزارهايي دارند که انتهاي آنان ديده نمي‌شود. ما پيشخدمتهايي داريم که به ما خدمت مي‌کنند، اما آنها خود به ديگران خدمت مي‌کنند. ما غذاي مصرفي‌مان را خريداري مي‌کنيم، اما آنها غذايشان را خود توليد مي‌کنند. ما در اطراف ملک خود ديوارهايي داريم تا ما را محافظت کنند، اما آنان دوستاني دارند تا آنها را محافظت کنند.
آن پسر همچنان سخن مي‌گفت و پدر سکوت کرده بود و سخني براي گفتن نداشت. پسر سپس افزود:

متشکرم پدر که نشان دادي ما چقدر فقير هستيم!



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 21:15 ::  نويسنده : بدون نام

روزى مردى با زن خود مشغول غذا خوردن بود و غذا مرغ بریان بود، سائلى بر درب خانه اظهار حاجت کرد، آن مرد او را محروم کرد و چیزى نداد، بعد از مدّتى روزگار بر او برگشت و ثروت و دارایى اش از بین رفت و زن را نیز طلاق داد. زن با مرد دیگرى ازدواج نمود. از اتفاقات عجیب آن که،

روزى آن زن با شوهر دوّم مشغول غذا خوردن و از جمله مرغ بریان بود که فقیرى بر درب خانه خوراک خواست. مرد گفت: مقدارى غذا و مرغ براى او ببر. وقتى زن غذا را به دست فقیر مى داد، دید گویا او را دیده است، دقّت کرد، سبحان الله، چه مى بینم! همان شوهر اوّلش بود که به این روز افتاده بود. گریه اش گرفت و برگشت.

شوهر سبب گریه را پرسید پاسخ داد: شوهراوّل من بود، یک روز با او غذا مى خوردم گدایى آمد و او آن گدا را محروم کرد. مرد گفت: خدا گواه است آن سائل من بودم و چون تلخى ناامیدى را دیده ام نمى خواهم کسى از در خانه ام محروم برود.

امیرالمؤمنین(علیه السلام)مى فرماید:

اذا وصلت الیکم اطرافُ النعم، فلا تُنْفروا اقصاها بقلّة الشکر

هنگامى که رسیدن نعمت ها به شما شروع شد، با کمىِ شکرگزارى، کارى نکنید که به آخر نرسد و از شما سلب گردد.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : بدون نام

سرانجام انتظارها به پایان رسید. امروز درست همان روزی است که بسیاری از ستاره شناسان و دوستداران فضا در انتظار آن بودند. پس از سال ها تحقیق و جستجو پیرامون سیارات فراخورشیدی، ستاره شناسان بالاخره موفق به یافتن سیاره ای شدند که دارای شرایطی کاملاً شبیه به کره زمین می باشد. این سیاره از لحاظ علمی "منطقه گولدیلاکس برای زندگی" خوانده می شود یعنی سیاره ای که نه بسیار گرم و نه بسیار سرد است و دارای شرایط آب و هوایی بسیار عالیست.

سیاره ای که از ستاره میزبان خود نه آنچنان دور و نه بسیار نزدیک است. درست در فاصله مناسب قرار گرفته و از این رو وجود آب مایع در آن امکان پذیر است. این سیاره از لحاظ اندازه نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک است و بدین خاطر دارای سطح، نیروی گرانش و شرایط جوی کاملاً مناسب است. به بیان بهتر این درست همان سیاره ای است که به دنبال آن بودیم. سیاره ای درست مانند زمین.                                                



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : بدون نام


سرپرست سازمان فضایی ایران گفت: کاوشگر 5 حامل موجود زنده سال آینده عازم فضا می شود و قرار است این موجود زنده در این ماموریت به طور سالم به زمین

بازگردد. دکتر حمید فاضلی  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موضوع کاوشگرهای زیستی حامل موجود زنده موضوع کاملا جدید در کشور محسوب می شود و تمامی مطالعات و آزمایش های صورت گرفته بر روی آن برای اولین بار انجام می شود.

 

وی افزود: کاوشگر 5 حامل موجود زنده است ودر آن تغییرات ارزشمندی از طریق انجام آزمایش های زیرسیستمی نسبت به کاوشگرچهار انجام شده است.

 

سرپرست سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که کاوشگر 5 با موفقیت پرتاب شود و بتوان موجود زنده حامل آن را سالم به زمین بازگرداند.

 

ایشان در ادامه افزود: تمام برنامه ریزی ها براین اساس است که ما با قابلیت اطمینان بالایی بتوانیم پرتاب را با موفقیت و بازیابی را با موجود زنده انجام دهیم.

 

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری ازکاوشگرها هنگام مواجهه با جو به دلیل حرارت بالا دچار سوختگی می شود و اثری از آن ها بازنمی ماند و این درحالی است که بقایای کاوشگرچهار پرتاب شده در توسط چتر بازیابی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: میمون شبیه سازی شده درداخل کپسول زیستی کاوشگرچهار در بخش تحتانی کاوشگرها قرار دارد و این عروسک از تمامی جهات شبیه موجود زنده موجود در کاوشگر 5 است و از سوی دیگر تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ثبت علایم حیاتی در آن تعبیه شده بود.

 سرپرست سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که در سال آینده کپسول زیستی کاوشگر 5 در ابعاد کاوشگر چهار حامل موجود زنده به فضا پرتاب خواهد شد.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : بدون نام

چرا پلوتو دیگر از سیارات منظومه شمسی نیست؟

چند سال قبل شنیدن این خبر باعث تعجب بسیاری از مردم شد. اما اکنون همه میدانیم که در خانواه ی خورشید هشت سیاره بیشتر نداریم! عطارد ، زهره ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس و نپتون. اما واقعا چرا پلوتو از منظومه شمسی اخراج شد؟

انجمن بین المللی نجوم 6 سال پیش یعنی سال 2012 تعریف دقیقی برای سیاره ارایه کرد که طبق آن ، پلوتو دیگر سیاره محسوب نمی شد! تعریف جدید این است، سیاره :



ادامه مطلب ...


عجایب دنیا و علمی تاریخی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عجایب دنیا و آدرس ajibnet.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 5269
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 54
بازدید کل : 5269
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1