پنج شنبه 7 دی 1391برچسب:, :: 19:13 ::  نويسنده : بدون نام


اگر هر کدام از عکس ها باز نشدند روی آن عکس
رایت کلیک کنید و گزینه Show Picture را انتخاب نمایید.

www.3jokes.com - عکس، کلیپ، جوک، SMS

قاب یخی: وسعت یخ دریای قطبی امسال که در 16 سپتامبر توسط مرکز ملی اطلاعات برف و یخ ایالات متحده در بولدر کلرادو به ثبت رسید، رکورد جدیدی در کم ترین مقدار خود را ثبت کرد و تا عدد 3.41 میلیون کیلومتر مربع پایین آمد. این مقدار 3.29 میلیون کیلومتر مربع کمتر از متوسط مساحت یخ‌های ثبت شده بین سال‌های 1979/1358 و 2000/1379 است.

ادامه ی مطلب



ادامه مطلب ...


سه شنبه 5 دی 1391برچسب:, :: 13:41 ::  نويسنده : بدون نام

قرار گرفتن سه عدد 12 در کنار هم بهانه‌ای شد تا ناسا تصویری زیبا را در ساعت 12 روز چهارشنبه 2012/12/12 میلادی (22 آذر) از زمین تهیه کند .

چهره زمین از فضا در 2012/12/12

این تصویر توسط ماهواره GOES-15‌ سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) تهیه شده است.

 

 

واضح ترین سیستم قابل مشاهده در این تصویر زیبا از زمین، پدیده ای است که بزودی به توفان گرمسیری Evan‌ بر فراز اقیانوس آرام تبدیل خواهد شد؛ حالت چرخش مانند توده های ابر در بخش پایین سمت چپ دیسک زمین قابل مشاهده است.

 

 

سایت اسپیس که این تصویر را منتشر کرده اعلام کرد: انتشار تصویری مشابه، با قرار گرفتن سه عدد 2112/12/12 در صد سال آینده امکانپذیر خواهد شد.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:58 ::  نويسنده : بدون نام

سرانجام انتظارها به پایان رسید. امروز درست همان روزی است که بسیاری از ستاره شناسان و دوستداران فضا در انتظار آن بودند. پس از سال ها تحقیق و جستجو پیرامون سیارات فراخورشیدی، ستاره شناسان بالاخره موفق به یافتن سیاره ای شدند که دارای شرایطی کاملاً شبیه به کره زمین می باشد. این سیاره از لحاظ علمی "منطقه گولدیلاکس برای زندگی" خوانده می شود یعنی سیاره ای که نه بسیار گرم و نه بسیار سرد است و دارای شرایط آب و هوایی بسیار عالیست.

سیاره ای که از ستاره میزبان خود نه آنچنان دور و نه بسیار نزدیک است. درست در فاصله مناسب قرار گرفته و از این رو وجود آب مایع در آن امکان پذیر است. این سیاره از لحاظ اندازه نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک است و بدین خاطر دارای سطح، نیروی گرانش و شرایط جوی کاملاً مناسب است. به بیان بهتر این درست همان سیاره ای است که به دنبال آن بودیم. سیاره ای درست مانند زمین.                                                



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:40 ::  نويسنده : بدون نام


سرپرست سازمان فضایی ایران گفت: کاوشگر 5 حامل موجود زنده سال آینده عازم فضا می شود و قرار است این موجود زنده در این ماموریت به طور سالم به زمین

بازگردد. دکتر حمید فاضلی  در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: موضوع کاوشگرهای زیستی حامل موجود زنده موضوع کاملا جدید در کشور محسوب می شود و تمامی مطالعات و آزمایش های صورت گرفته بر روی آن برای اولین بار انجام می شود.

 

وی افزود: کاوشگر 5 حامل موجود زنده است ودر آن تغییرات ارزشمندی از طریق انجام آزمایش های زیرسیستمی نسبت به کاوشگرچهار انجام شده است.

 

سرپرست سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که کاوشگر 5 با موفقیت پرتاب شود و بتوان موجود زنده حامل آن را سالم به زمین بازگرداند.

 

ایشان در ادامه افزود: تمام برنامه ریزی ها براین اساس است که ما با قابلیت اطمینان بالایی بتوانیم پرتاب را با موفقیت و بازیابی را با موجود زنده انجام دهیم.

 

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری ازکاوشگرها هنگام مواجهه با جو به دلیل حرارت بالا دچار سوختگی می شود و اثری از آن ها بازنمی ماند و این درحالی است که بقایای کاوشگرچهار پرتاب شده در توسط چتر بازیابی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: میمون شبیه سازی شده درداخل کپسول زیستی کاوشگرچهار در بخش تحتانی کاوشگرها قرار دارد و این عروسک از تمامی جهات شبیه موجود زنده موجود در کاوشگر 5 است و از سوی دیگر تمامی تجهیزات مورد نیاز برای ثبت علایم حیاتی در آن تعبیه شده بود.

 سرپرست سازمان فضایی ایران ابراز امیدواری کرد که در سال آینده کپسول زیستی کاوشگر 5 در ابعاد کاوشگر چهار حامل موجود زنده به فضا پرتاب خواهد شد.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : بدون نام

چرا پلوتو دیگر از سیارات منظومه شمسی نیست؟

چند سال قبل شنیدن این خبر باعث تعجب بسیاری از مردم شد. اما اکنون همه میدانیم که در خانواه ی خورشید هشت سیاره بیشتر نداریم! عطارد ، زهره ، زمین ، مریخ ، مشتری ، زحل ، اورانوس و نپتون. اما واقعا چرا پلوتو از منظومه شمسی اخراج شد؟

انجمن بین المللی نجوم 6 سال پیش یعنی سال 2012 تعریف دقیقی برای سیاره ارایه کرد که طبق آن ، پلوتو دیگر سیاره محسوب نمی شد! تعریف جدید این است، سیاره :



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:26 ::  نويسنده : بدون نام

اگر از اعماق فضا نگاه کنیم، یکی از زیباتری و درخشان ترین سیاره ها به چشم می آید. در حدود سه چهارم سطح زمین از اقیانوس ها تشکیل شده است و این اقیانوس ها نور خورشید را باز می تابانند. اگر زمین را از سیاره ی دیگری نگاه کنیم، به شکل ستاره ای آبی و خیلی روشن دیده میشود.

زمین در بین سیارات دیگر، یگانه است؛ زیرا تنها سیاره ای است که مطمئن هستیم در آن حیات وجود دارد. جو زمین اکسیژن و نیتروژن فراوانی دارد. این جو موجودات زنده زمینی را از اشعه مرگباری که خورشید به زمین می رسد، حفظ می کند. ابرهای حامل بخار آب با سرعت زیاد در جو زمین حرکت می کنند و باعث آب و هوای گوناگون و کاملا متغیر در سطح زمین می شوند.

زمین هر 365 روز، یک بار به دور خورشید می چرخد: یک سال زمینی.   هنگام گردش زمین به دور خورشید، زمین با سرعتی معادل 1660 کیلومتر در ساعت مثل فرفره به دور خودش هم می چرخد که به آن حرکت وضعی می گویند. به این ترتیب زمین در مدت 24 ساعت، یک بار کاملا به دور خود می چرخد که یک روز نام دارد.

آیا میدانید؟

زمین با سرعت تقریبی 30 کیلومتر در ثانیه ، در فضا حرکت می کند: حرکت انتقالی پیرامون خورشید. در یک سال، کره زمین مسافتی معادل 960 میلیون کیلومتر را می پیماید!

قمر زمین

زمین یک ماه (قمر) به قطر 3476 کیلومتر دارد. این ماه در فاصله ای معادل 384،400  کیلومتری از زمین، دور آن گردش می کند.

یک سوال جالب این است که با این که ماه در مدت حدود 30 روز یک بار    دور زمین می چرخد، چرا خسوف و کسوف ماهی یک بار رخ نمی دهد؟  پاسخ این است که اگر ماه هم در صفحه ای قرار داشت که زمین در ان به دور خورشید می چرخد، حتما این اتفاق می افتاد!

اما در واقع، مدار ماه با این صفحه دایرة البروج نام دارد، زاویه ای حدود 6 درجه می سازد؛ پس فقط گاهی وقت ها دقیقا هر سه جرم سماوی یعنی خورشید، زمین و ماه در یک خط ( و یک صفحه) قرار می گیرند که باعث خسوف (ماه گرفتگی) یا کسوف ( خورشید گرفتگی) می شود.



چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:, :: 11:20 ::  نويسنده : بدون نام

سیاره ی زهره مانند گلخانه ای است که دما و سایر شرایط محیطی آن به نحو خطرناکی تنظیم شده باشد! این حالت به سبب وجود ابرهای ضخیم دی اکسید کربن در جو سیاره است. این گازها گرمای خورشید را روی سیاره نگه می دارند و نمی گذارند که دمای سیاره پایین بیاید؛ به این ترتیب دمای زهره تا 475 درجه سانتی گراد بالا میرود.

فشار جو زهره، یعنی وزن گازهای موجود در جو آن، 90 برابر فشار جو زمین است. از آسمان زهره باران اسید سولفوریک می بارد. بنابراین اگر روی سطح زهره بایستید، مچاله، جزغاله و سر انجام حل خواهید شد!

یک نکته ی استثنایی در مورد زهره این است که جهت حرکت وضعی آن ( یعنی چرخش به دور خودش) بر خلاف جهت چرخش بقیه ی سیارات درونی منظومه ی شمسی است، یعنی از شرق به غرب؛ البته دو سیاره ی بیرونی اورانوس و پلوتو هم این گونه هستند؛ به این ترتیب خورشید در سطح زهره از غرب طلوع می کند و از شرق، غروب!

زهره به علت داشتن ابرهای ضخیم، نور خورشید را درخشان تر باز می تاباند. به همین دلیل زهره، بعد از خورشید و ماه یکی از درخشان ترین اجرام سماوی است که از روی زمین دیده می شود. در زیر ابرهای ضخیم، که از دشت هایی با صخره هایی صاف و سنگی درست شده است. ناحیه ای مرتفع به نام ایشتارترا به پهنای 2900 کیلومتر در زهره وجود دارد. همچنین در سطح زهره کوه هایی هم وجود دارد که بعضی از این کوه ها از کو ه اورست، بلند ترین کوه روی زمین، بلندتر هستند. 



سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 20:26 ::  نويسنده : بدون نام

شرکت فناوری آی‌بی‌ام طبق برنامه هرساله خود به انتخاب ۵ فناوری بدیع پرداخته که طبق برآورد آن، زندگی بشریت را طی ۵ سال آینده تغییر خواهد داد.
در ششمین برنامه پیشگویی‌های «۵ در ۵»، این شرکت آمریکایی ابتکاراتی همچون امکان برقراری ارتباط از طریق سه‌بعدی، باتری‌هایی با سوخت هوا و استفاده از رایانه‌ها برای انرژی‌بخشیدن به شهرها مطرح شده‌اند.
این پیش‌بینی‌ها بر اساس بازار و گرایش‌های اجتماعی مورد انتظار برای متحول کردن زندگی انسان و همچنین فناوری‌های جدید آزمایشگاه‌های شرکت آی‌بی‌ام در سراسر جهان هستند.
در پنج سال آینده، نوآوری‌های فناوری به روش‌ها و با امکاناتی که توصیف آن در پی می‌آید، زندگی انسان را متحول خواهند کرد.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                برای خواندن مطالبی بیشتر برروی ادامه ی مطلب کلیک کنید.



ادامه مطلب ...


سه شنبه 7 شهريور 1391برچسب:, :: 19:46 ::  نويسنده : بدون نام

اسرار مثلث برمودا

ماورای طبیعت | اسرار مثلث برمودا والا واسه خودمم جالب بود بدونم این مثلث برمودا چیه و چجوریه و وقتی فهمیدم خیلی هم شکل مثلث نیست تعجب کردم . اینکه این همه وسعت داره و اینکه هنوز کاملا کشف نشده و هنوز هم ...
 

بله هنوز هم نتونستن مشکلش رو حل کنن . من فقط چند مدل اطلاعات قدیمی و جدید داشتم که جمع کردم همه رو اینجا . امیدوارم  مفید باشه.........                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  برای خواندن مطالبی بیشتر بر روی ادامه ی مطلب کلیک کنید .



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 15:47 ::  نويسنده : بدون نام

 

این یکی از اسرارآمیز ترین فسیل های جمجمه انسان نماست که در سال 2010 در آفریقا یافت شده است . اگر چه اندازه خارجی و سایز حفره مغز این جمجمه ها شبیه به انسان امروزیست ، ولی در حقیقت آنها متعلق به دوازده میلیون سال قبل میباشند . این به این معنیست که این انسان نما بسیار قدیمیتر از هر جمجمه کشف شده دیگری در این سیاره است منجمله لوسی. (Australopithecus or AL 288-1 که تخمین زده میشود 3.2 میلیون سال قبل زندگی میکرده ) . ویا Ardi اولین انسان شناخته شده به تاریخ 4.4 میلیون سال قبل ) .

در حال حاضر این جمجمه ی مرموز در 25 دانشگاه بزرگ و مراکز تحقیقاتی در سراسرجهان بررسی شده است. همچنین ، یکی از عجیب ترین واقعیات در مورد این جمجمه اینست که حاوی مقداری بسیار زیادی ایریدیم است . تقرییا 560 برابر Ardi .و میدانیم ایریدیم یک ماده بسیار معمولی در شهاب سنگهاییست که از فضا به زمین آمده اند .

http://animal.discovery.com/tv/lost-tapes/meet-the-creatures/creature-images/reptilian-625x450.jpg

این جمجمه شبیه توصیفات کردوا موتوا از چیتاولی ها است.



چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 15:35 ::  نويسنده : بدون نام

 

تلسکوپ فضایی کپلر برای اولین بار یک سیاره به اندازه زمین را در کمربند حیات کشف کرد. تا کنون 1200 سیاره بر اساس اندازه و موقعیت برای بررسی توسط کپلر انتخاب شده اند.
تلسکوپ فضایی کپلر ناسا که لقب شکارچی سیارات را یدک می کشد، تا کنون ده ها سیاره زمین مانند را در اطراف دیگر ستاره ها کشف نموده است. این تلسکوپ تصور ما در مورد جایگاه زمین و جستجوی حیات در عالم را به صورت اساسی تغییر داده است. باید گفت این گونه اکتشافات تاریخی- علمی بر اساس اطلاعات چند ماه اول فعالیت های این تلسکوپ قوی و با نشانه گرفتن به یک نقطه بسیار کوچک آسمان جمع آوری شده است.

فضا

چندی پیش دانشمندان کپلر در ناسا طی یک کنفرانس خبری از کشف 1235 نامزد سیاره جدید توسط کپلر خبر دادند. از میان این سیارات، 68 سیاره آن به اندازه زمین، 288 سیاره دیگر بزرگتر از زمین (سوپر زمین)، 662 سیاره به اندازه سیاره نپتون و 165 سیاره دیگر آن به اندازه سیاره مشتری می باشند. اکثر این سیارات بدور ستاره هایی مانند خورشید در گردش هستند...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             برای خواندن مطالبی بیشتر بر روی ادامهی مطلب کلیک کنید                                                                                



ادامه مطلب ...


چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:, :: 14:27 ::  نويسنده : بدون نام
پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:, :: 18:33 ::  نويسنده : بدون نام

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روز جمعه اعلام کرد که "مقادیر قابل توجهی  " آب در کره ماه یافت شده ‌است. بر مبنای این گزارش داده‌های اولیه سفینه کاوشگر ماه نشان می‌دهد که "این کاوشگر، موفق شده‌است در یکی از دهانه‌های برخوردی سطح ماه آب پیدا کند". این موضوع به یکی از مهمترین بحث‌های روز در مجامع علمی دنیا تبدیل شده است  .

  

آب در ماه

چرا کشف آب در ماه اینقدر اهمیت دارد؟ 

کشف آب رویاهای بشر برای کشف مکانیسم های مشابه زندگی در زمین در کرات دیگر را یک قدم به حقیقت نزدیکتر می‌کند. وجود آب در ماه می‌تواند...                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                برای دیدن مطالب بیشتر به ادامه ی مطلب مراجعه کنید.



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

عجایب دنیا و علمی تاریخی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان عجایب دنیا و آدرس ajibnet.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 5252
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 37
بازدید کل : 5252
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1